08 July 2007

Lawak 01

Bapa
Man: Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali: Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man: Wow! Bapa kau keja apa?
Ali: Tukang gunting rambut.

B.I
Ayah: Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah?
Anak: Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyak kat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adik jer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

Sudu
Doktor: Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit: Eh! tak boleh la doktor.
Doktor: Kenapa?
Pesakit: Rumah saya ada dua sudu jer.

Mayat
Cikgu: Hasan, sambungkan 2 ayat ini menjadi satu. 'Ali menaiki basikal ke sekolah. Ali ternampak mayat.'
Hasan: Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.

Tiru
Cikgu: Encik, anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
Bapa: Apa bukti awak?
Cikgu: Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang? Seman tulis "Saya tak tahu"dananak encik tulis "Kalau engkau tak tahu, aku lagi la tak tahu".

Makan
cA: dari pagi tadi aku makan tak kenyang2 je?
cB:kau makan ape?
cA:makan angin...............................

Paper
aku bace paper, rokok bahaye, aku behenti merokok.
aku bace paper, minum arak berdose, aku berhenti minum arak.
aku bace paper, dadah bahaye, aku berhenti isap dadah.
aku bace paper , seks bahaye, AKU BERHENTI BACE PAPER????!!!

Sakit
doktor:- Selepas saya periksa pakcik saya rasa pakcik tiada penyakit batu karang atau atau kencing manis!!!tapi saya dapat kesan penyakit yang menjangkiti pakcik selama ini!!!
Pakcik Selamba:- Penyakit apa tu tuan doktor.
Doktor:- Saya harap pakcik berbanyakkan sabar kerana pakcik nie mengidap penyakit " KENCING BERAIR "!!!!!!!
Pakcik Selamba:- !?@@!!!??????

Pesakit
Suatu hari, seorang pelawat di Hospital Sakit Jiwa Bukit Padang ternampak seorang pesakit jiwa sedang memancing ditengah padang.
pelawat: Hoi! ada ikan kah?
Pesakit: apa hoi!hoi!. Kau gila kah, tengah padang mana ada ikan!!!
Pelawat:????

Selsema
Pesakit: Apa penyakit saya doktor.
Doktor: Anda disyaki menghidap selsema burung.
Pesakit: Jadi doktor nie doktor haiwan la nie. Encik nie dah silap klinik nie......Bla...bla..
Doktor: Nampak sangat tak paham

No comments: